-
Regulamin
Regulamin Serwisu
OKREŚLAJĄCY M.IN. ZASADY ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY POPRZEZ SKLEP, ZAWIERAJĄCY NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O SPRZEDAWCY, SKLEPIE ORAZ O PRAWACH KONSUMENTA.
SPIS TREŚCI
- Definicje
- Kontakt ze Sprzedawcą
- Wymogi techniczne
- Zakupy w Sklepie
- Płatności
- Realizacja zamówienia
- Prawo odstąpienia od umowy
- Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
- Reklamacje
- Dane osobowe
- Zastrzeżenia
Załącznik: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący - każdy podmiot Kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep - sklep internetowy Juleczkownia prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://juleczkownia.pl.
Sprzedawca - Juleczkownia - Julia Rapacz z siedzibą pod adresem ul. Jana Kochanowskiego 61/4, Gdańsk 80-402, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) pod NIP:7842365817, REGON:522000013
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: ul. Jana Kochanowskiego 61/4, 80-402 Gdańsk
- Adres poczty elektronicznej (e-mail): juleczkownia@gmail.com
- Telefon: 530 007 271 - Jest to mój numer prywatny, pod którym zawsze osiągniecie mnie. Julia Rapacz ;)
- Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): ul. Jana Kochanowskiego 61/4, 80-402 Gdańsk.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- Urządzenie z dostępem do Internetu
- Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- W celu zamówienia motków do farbowania na życzenie, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą w dogodny sposób.
- Zamówienie motków do farbowania na życzenie poprzez kontakt ze Sprzedawcą jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.
- Motki zamówione do farbowania na życzenie będą farbowane w ostatni weekend miesiąca, chyba że Sprzedający poda Kupującemy inny termin.
- Gdy motki będą gotowe do wysyłki, sprzedający skontaktuje się z Kupującym w celu ustalenia metody wysyłki i płatności.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
§ 5 PŁATNOŚCI
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
- Przelewem bankowym
- Za pomocą karty płatniczej:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- BLIK
- Płatność kartą lub gotówką przy odbiorze osobistym
- W przypadku wybrania jednej z form płatności elektronicznej, podmiotem świadczącym usługę płatności online jest ING Bank.
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Do każdej sprzedaży wystawiany jest dowód zakupu w postaci paragonu. Potrzeba otrzymania faktury powinna być zgłoszona przy dokonywaniu zakupu (najlepiej w komentarzu do zamówienia) przed wystawieniem paragonu gdyż faktura może być wystawiona tylko i wyłącznie do paragonu z numerem NIP nabywcy. Po wystawianiu standardowego paragonu (to jest bez numer NIP) Wystawienie faktury będzie już niemożliwe.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru bez wad. Jednak nie jest odpowiedzialny za wady, które powstały u dostawcy surowca (np. widoczne łączenia nitki)
- Termin realizacji (nadania) zamówień to następny poniedziałek od momentu zaksięgowania płatności. Wyjątkiem są nadania za pośrednictwem paczkomatów Inpost, te są nadawane w terminie do 2 dni roboczych. Przewidywany czas dostawy (przez kuriera): do 3 dni roboczych
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
- Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
- Pocztą polską
- Za pośrednictwem firmy kurierskiej:
- Kurier Inpost
- Paczkomat Inpost
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dnia od dnia:
- W którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia (inna niż przewoźnik) wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie tego towaru. Ma to zastosowanie na przykład w sytuacji gdy zakupiony towar okaże się być nietrafionym prezentem.
- W którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, (inna niż przewoźnik) wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Do zwróconego towaru MUSI być dołączony oryginalny dowód zakupu.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupijącego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Jana Kochanowskiego 61/4, 80-402 Gdańsk, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dnia od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Kupujący również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Kupującemy.
§ 9 REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
- Przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
- Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
- Żądać usunięcia wady
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, na adres ul. Jana Kochanowskiego 61/4, 80-402 Gdańsk.
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Kupującego rezultatu, Kupujący może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.
- Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.
- Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- Internetowej platformy ODR
§ 10 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Zakres przetwarzanych danych osobowych:
- imię oraz nazwisko
- adres zamieszkania/dostawy
- numer telefonu oraz adres mailowy
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU
PONIŻEJ ZNAJDUJE SIĘ WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY, Z KTÓREGO KONSUMENT MOŻE, ALE NIE MUSI SKORZYSTAĆ:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Juleczkownia - Julia Rapacz
ul. Jana Kochanowskiego 61/4, 80-402 Gdańsk
adres e-mail: juleczkownia@gmail.com
- Ja ......................................... niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
- Data odbioru:
- Imię i nazwisko Kupującego:
- Adres Kupującego:
Podpis Kupującego
(podpis tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data: